Miksi maksaa kahvilassa huonosta palvelusta?

Kävimme lauantaina ltapäivällä keskustassa kahvilla Cafe Javassa, joka on normaalisti ihan mukava kahvila Helsingin keskustassa. Kaksi kaakaota ja pulla maksoi melkein kymmenen euroa, mikä ei ole epänormaalia keskustassa – mutta mikä oli epänormaalia, oli kahvilatyöntekijöiden huonotuulisuus. Kiire, murjottaminen ilmeillä ja tiuskiminen toisille työntekijöille oli hassua katsottavaa.

Ehkäpä todistimme kahvilatyön illuusioiden karisemista?

Palveluammatit ovat joskus rankkoja, eikä työ edes aina niin hyvin palkattua. Mutta ihmiset käyttävät niitä palveluita ei pelkästään palvelun mukana tulevan tuotteen, vaan myös itse palvelun vuoksi. Työntekijöiden huonotuulisuus vaikutti välittömästi kahvilakokemukseen ja sai kuivan pullan ja kaakaot tuntumaan entistä kalliimmilta.

Kyse on pienistä asioista, mutta riittävistä että saavat minut menemään seuraavan kerran seurani kanssa muualle.

This entry was posted in life. Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s